Împlinește-ți visul de a călători, explorează destinații extraordinare și creează amintiri memorabile în călătoriile tale de neuitat alături de noi.

Sus
Image Alt

Krabi Thailanda: Jurnal personal de călătorie (partea 2)

krabi-thailanda

Experiența completă din Krabi Thailanda

Am plecat din Koh Lanta spre Krabi Thailanda imediat după excursia în Koh Rok, pe fugă și parcă neîndrăznind să ne luăm rămas bun. I-am șoptit un „Pe curând” și nu m-am uitat în urmă, de teamă să nu mă răzgândesc și să rămân acolo, știind în același timp că voi reveni cu siguranță pe frumoasă mea insula adormită.

După mai bine de 2 ore ne făceam intrarea în holul hotelului Deevana Plaza din mult mai animată stațiune Ao Nang iar personalul ne aștepta cu cocktailuri dulci și revigorante. Din tot ce am văzut până acum, se pare check-inul la thailandezi durează mai mult decât în majoritatea destinațiilor vizitate de mine până acum : pun asta fie pe seama birocrației ( da, în Thailanda este mai multă birocrație decât în România dacă va vine să credeți), fie pe seama relaxării tipice thailandeze, un concept care recunosc că mi-a dat bătăi de cap la început – voiam totul atunci și fără întârziere, o precipitare tipică lumii moderne, cărora thailandezilor le este străină cu desăvârșire. Așadar, să nu va mirați ( și mai precis :  să nu va pierdeți răbdarea) dacă veți aștepta după transferuri, pick-up-uri intarzaiate pentru excursii bine stabilite sau vreo notă de plată- aici totul se întâmplă în ritmul lor și în engleză lor ( greu de descifrat ce-i drept). Nu forțați lucrurile, rămâneți relaxați și veți vedea că totul „falls into place” mai devreme sau mai târziu.

Deevana Plaza este un hotel frumos, curat și cu valoarea foarte mare raportat la pret. Are 5 corpuri de clădire noi ce înconjoară o piscină mică dar primitoare și restaurant în aer liber unde am luat cele mai bune mic dejunuri din Thailanda. Tot aici am întâlnit cel mai zâmbitor și săritor personal- nimic nu era prea mult pentru ei, aveau câte o vorbă bună la purtător pentru oricine și erau topiți după copii oaspeților. Ce-i drept, și nouă ne-au căzut cu tronc bebelușii chinezilor, trăsăturile lor tipice și oarecum supărătoare de adulți, sunt de o drăgălășenie iesita din comun la copii și mai aveam un pic să iau unul cu mine acasă. Însă, odată cu dragalasenia vine și prețul suprem – zumzetul permanent al limbii chineze. Acum, nu vreau să fiu acuzată de discriminare, însă cu toată obiectivitatea, nu am întâlnit turiști mai gălăgioși și insensibili la bunul simt decât chinezii. Iar aici erau mulți. Și peste tot.

Noroc că nu am stat prea mult în hotel, folosindu-ne de cele 3 zile rămase din excursie să punctam highlight-urile : Railay Beach și Phra Nang Beach, night marketurile și zecile de restaurante de pe promenadă principala ( musai să încercați unul indian, am mâncat cea mai bună mâncare autentic indiana ever), Show-girls (sau boys) care invitau populația masculină

krabi-thailanda

Phra Nang Beach

Din micul debarcader din Ao Nang, statiunea “vedeta” din Krabi Thailanda, de unde vin și pleacă sute de longtail boat uri pe durata unei zile, se fac exact 10 minute și costă aprox 200 THB să ajungi până la Phra Nang Beach. Până acolo, vei cască necontenit gură și mari ochii la stâncile verzi ce cresc din ape atât de diferite de ce vezi în Thailanda până ajungi aici. După ce reușeșți să închizi gură sau să articulezi ceva inteligent, te trezești pe Phra Nang Beach unde în capătul estic la plajei te așteaptă o priveliște să zicem… inedită. O peșteră plină de ofrande aduse zeiței  Phra Nang sau Mae Nang – zeița fertilității . Pescarii locali credeau că prin aceste ofrande o vor îmbuna și astfel vor avea parte de o plase pline se pești. O să va las pe voi să căutați ce tip de ofrande preferă zeiță și altarul inedit din mică peșteră.Pentru cei prea pudici, vizita în peștera altar este scurtă, puțini sunt cei care se aventurează să studieze îndeaproape diversele „ofrande” de toate mărimile, culorile și formele cunoscute sau visate.

sejur Thailanda Phra Nang Beach

Railay Beach

Ieșind din peștera cu zâmbete deocheate, vei face stânga și o cărare îngustă și șerpuită te va scoate în partea opusă plajei principale, un mini debarcader cu privelisti spre alte stânci. Continuând de-a lungul potecii, în 15 minute te trezești pe Railay Beach. Și ce priveliște ți se desfășoară în față. Stânci imense, câteva zeci de longtail boats aliniate frumos – exact c  în pozele de prezentare ale Thailandei pe fundalul binecunoscutilor coloși de piatră ce țâșnesc din apă. Sublim…Timpul ne presa, însă nu puteam ajunge pe Railay și să nu ne întindem la o poveste cu iz de reggae la unul din localurile din „bula hippie” a insulei. Numele „The Skunk” era sugestiv pentru o clădire ce părea încropită într-o zi. Dar nu eram singurii mușterii, așadar, pentru amatorii de chill total, dreadlocks și „peace man” este locul ideal de a petrece o dupa-amiaza și de ce nu o seară de pomină.

Asfințituri unice în Thailanda

Am plecat la apus. Fără să ne propunem asta, în timp ce long tail boat-ul ne aduceau spre Ao Nang, soarele Thailandei se ducea la culcare. Lent, că și cum știa că sunt zeci de mii de turiști care așteaptă cu sufletul la gură desfășurarea de culori ce aducea cu el acest moment. Toți cei 15 companioni de drum tăceam chitit, și tot ce se auzea era sunetul motorului barcii. Iar ochii ne erau ațintiți spre un nou apus, și nu înțelegeam atunci, cum nu înțeleg nici acum poate, ce forță și putere de atracție exercită apusul din Thailanda asupra oricui. Iar dacă reușești să te desprinzi puțin din mrejele soarelui să privești mulțimea, vei vedea că este un singur cuvânt care descrie perfect efectul produs asupra oricui – hipnotizant. Seara ne-am petrecut-o care încotro, împrăștiați pe la zecile de restaurante de toate felurile și pentru toate gusturile. Pentru cei mai aventuroși, street food-ul este în floare aici. Mâncare multă, ieftină, bună și picantă : combinația thailandeză ideală.

Sejur Thailanda Krabi jurmal

Kayaking în Tha Lane Bay

Ultima zi plină aici a fost și cea care mi-a rămas la suflet pentru totdeauna. O excursie opțională dar aleasă de toți din grupul nostru deja atât de bine închegat și unit : Kayaking în Tha Lane Bay din Krabi Thailanda. Turul ( recomand cu căldură pe cei de la First Level Kayaking) a fost pus la punct în cele mai mici detalii, confirmat cu  o seară înainte și cel mai surprinzător fapt: au fost punctuali ! Înainte să ne dezmeticim, la ora stabilită eram urcați în mașină de transfer spre locul de plecare în expediție, aflat cam la 30 de minute de hotel. Am avut noroc, în ziua aceea eram doar grupul nostru și încă o pereche de thailandezi. În total, am plecat 4 caiace și cu ghidul 5 spre cheile înguste și pădurile dese de mangrove. Era devreme și nu mai era nimeni în zona, am vâslit în larg vreo jumătate de ora și ne-am dat seama că nu e deloc joacă de copii. Ne-am oprit puțin să ne odihnim brațele iar ghidul nostru ne-a explicat pe larg despre vegetația și fauna din zona, despre legendele și miturile oamenilor marii sau „sea gypsies” care simțeau calamitățile naturale cu câteva zile înainte să se întâmple și se retrăgeau în peșteri. Urmă partea cea mai interesantă căci am intrat în niște chei fabuloase, nu înainte de a fi însoțiți o bună bucată de timp de un grup de maimuțe simpatice care spre norocul nostru ( se pare că ne-am strâns o mâna de oameni îngroziți de maimuțe) ne-au ignorat cu desăvârșire. Relieful ce se desfășura în jurul nostru era spectaculos, călătoria în sine cu kayak-ul ne menținea un grad constant de adrenalină în sânge iar soarele ne saluta de sus de pe cer. Picture the perfect day – aceea a fost cu siguranță una din zilele memorabile ale vieții mele de călător.

Sejur Thailanda Krabi

Rămas bun Krabi Thailanda

A 2-a zi am plecat spre casă. Recunosc că am plâns înainte să plec. Recunosc că m-am întors și am plâns și mai mult căci dorul de Krabi Thailanda îl simți abia după câteva zile. Pentru că, vedeți voi, mi-am lăsat sufletul pe o plajă albă, aruncată în mijlocul marii, jucându-se cu maimuțele, seară, la asfințit. Marea Andamanului și-a luat tributul pentru miile de turiști care îi străbat valurile și se avânta pe insulitele cele mai depărtate, luând totul și lăsând în urmă doar pustiu. M-a văzut atât de melancolică, fermecată de pământurile atât de îndepărtate încât nu i-a fost greu să mă înduplece. I-am cedat de bunăvoie o bună bucată din mine în schimbul unei promisiuni vagi de amintiri cu valuri înspumate și răsărituri din mare, de trupuri veșnic bronzate și sunetele cicadelor la apus.  Doar cei cu suflete de hoinari ori sea gypsies cum ii numesc thailandezii, înțeleg pe deplin nevoia de a se muta din loc în loc, de pe o insula pe alta, mereu în căutarea unui AHA moment, sau acelui moment de uniune perfectă cu natura și timpul…

Recunosc ca am fost puțin dramatică la final 🙂 Însă va promit ca regiunea Krabi Thailanda merită descoperită pe îndelete și savurata.

Cât costă o vacanță în Thailanda?

Găsiți aici câteva propuneri de călătorie pentru Krabi Thailanda, pe care noi le recomandăm personalizate în funcție de dorințele și nevoile tale! Scrie-ne doar când vrei să pleci și de acolo ne ocupăm noi!

Ps: Ca și condiții de călătorie Thailanda, acestea sunt explicate și actualizate MAE Thailanda. O să va spun un secret 🙂 Nu e mare filozofie căci viza Thailanda se obține ușor și repede direct în aeroport după zborul din Cluj sau București Thailanda ( orice aeroport).

Mi-ar plăcea sa îmi spui dacă articolul meu te-a ajutat, dacă te-a inspirat poate sau pur si simplu te-a convins ca Tara Zambetelor si mai cu seama Krabi Thailanda este mai mult decat plaje și formatiuni stancoase demne de filme 🙂

Vezi si partea 1 din Vacanta Thailanda 😊

Repere Detalii
Experiență Vacanță Krabi Thailanda
Stațiuni Ao Nang
Plaje Ao Nang Beach, Phra Nang Beach, Railay Beach
Hoteluri Deevana Plaza, Phupetra, Fiore Resort
Activități Kayak în Mangrove, Vizitare insule și plaje, Relaxare
Perioada optimă de călătorie Noiembrie – Aprilie

You don't have permission to register